Mennyi az annyi? Avagy mi határozza meg az árat internetes vásárlás során?

Az internetes vásárlás mellett szóló egyik érv a kedvezőbb ár elérése, köszönhetően annak, hogy a webáruházak alacsonyabb áron kínálják a termékeket, mint a fizikai boltok. Az elmúlt évek során azonban olyan nagy számú baba webáruház növekedésnek lehettünk tanúi, hogy már elsősorban nem a webáruházat hasonlítjuk össze a fizikai boltokkal, hanem a baba webáruházak árait vetjük össze egymással, hiszen egy-egy babafelszerelést, kismama terméket nem egy-egy áruház, hanem akár fél- vagy egy tucat is kínál.

 

Elég azonban, ha kizárólag a feltüntetett fogyasztói ár alapján hozzuk meg döntésünket?

Nézzük végig, milyen egyéb tényezők módosíthatják az interneten feltüntetett árakat, hogy tudunk kedvezőbb áron vásárolni, mikor nem érdemes alkudoznunk az árról?

 

Fogyasztói ár:
Mindenekelőtt, a legszembetűnőbb ártényező maga a termék feltüntetett fogyasztói ára, amely ÁFA tartalom szempontjából:
- bruttó fogyasztói ár (már tartalmazza az általános forgalmi adót)
- nettó fogyasztói ár + ÁFA (ebben az esetben a végösszeggel számolunk)
- nettó fogyasztói ár (nagyon ritka esetben fordul elő).
A webáruházaknak kötelességük az oldalon feltüntetni, hogy a megjelenített árak ÁFA tartalma az árban szerepel, vagy külön kell számolnunk vele, amennyiben ez az ár mellett nincs a Vásárlási feltételekben érdemes utánanézni, vagy egy email erejéig rákérdezni az áruháznál.

 

Kedvezmény szempontjából:
- listaár, nem tartalmaz kedvezményt
- akciós ár, kedvezménnyel csökkentett ár. Webáruháztól függ, hogy az akciós ár esetében feltünteti-e az eredeti listaárat - így látjuk a megtakarításunk mértékét -, vagy már a csökkentett árat mutatja.

 

Szolgáltatás szempontjából:
- tartalmazhatja az egyéb, webáruház működéséhez szükséges szolgáltatások díját, mint pl. csomagolási költség, esetleg szállítási költség ...
- kizárólag a termék árát tartalmazza.
Mindkét esetben köteles a webáruház az oldalon feltüntetni, hogy az ár pontosan mit tartalmaz. Erre az információra leggyakrabban a Vásárlási feltételekben találunk rá, azonban ha nem sikerülne és bizonytalanok vagyunk, kérdezzünk rá

 


http://bababirodalom.hu/cikk/mennyi-az-annyi-avagy-mi-hatarozza-meg-az-arat-internetes-vasarlas-soran

 

 

Mikor nem érdemes a szállítási díjjal alkudozni? 
Többéves webáruház tapasztalatunk alapján elmondhatjuk, számos esetben találkoztunk olyan vásárlóval, aki a szállítási díj értékénél alacsonyabb vagy összességében a szállítási díjhoz mérve kis értékű terméket szeretett volna rendelni, a szállítási díj kifizetése nélkül. 
Mint ahogy az előbbiekben megjegyeztük, a szállítás egy szolgáltatás, amelyért a webáruház minden egyes csomag kiszállítása után fizet (általában a vevőre továbbhárított szállítási díj vagy megegyezik, vagy alacsonyabb a részére biztosított szállítási díjnál, tehát nem keres rajta, inkább átvállal belőle), ezért ne kérjünk tőle irreális, a piaci normáktól messze eltérő viselkedést, amely által szinte a webáruház fizet a vevőnek, hogy nála vásárolt. 
Amennyiben alacsony összegű a kosár értéke, vagy gondoljuk át, nincs-e másra szükségünk, egyeztessünk ismerősünkkel, ő nem szeretne-e rendelni, valóban szükségünk van-e a termékre, más úton nem tudjuk-e beszerezni. 
Ne a webáruházat támadjuk, hogy 990 Ft-os termékért miért akar 1300 Ft-os szállítási díjat felszámolni.

 

Harmadik árnövelő tétel lehet a csomagolási díj, amelyet szinte minden, piacunkon lévő áruház beépít az árba. Amennyiben azonban a termék speciális jellemzője megkövetelheti a magasabb csomagolási díjat, a webáruháznak szintén kötelessége feltüntetni.

 

...


Mire érdemes kedvezménykártya esetében odafigyelni?
- A kedvezménykártyák többségével igényelhető kedvezmény kizárólag listaárra vonatkozik, akciós árra nem.
- Amennyiben akciós árra is vonatkozik, általában az alap kedvezmény mértékénél alacsonyabb és feltüntetésre kerül.
- A kedvezménykártyák álttal igényelhető megtakarítás nem vonható össze, így 5 db 20%-os kedvezményt nyújtó különböző kártyával nem tudunk ingyen vásárolni!

 

...

 

 

Átgondolt vásárlás, kreatív gondolkodás - árcsökkentő tényező
Tudjuk, többségünk nem szívesen ad ki egyszerre nagyobb összeget, ha nem szükséges; nem szeretünk olyan dolgot vásárolni, amelyre később lehet szükségünk (ne adj isten időközben meg is ajándékoznak vele és egyszerre dupláztunk); azonban higgyétek el, átgondolt, kicsit előrelátó vásárlással középtávon megtakaríthatunk. 
Mielőtt véglegesítjük a rendelést, gondoljuk át még egyszer, az elkövetkezendő 2-3 hétben nem lesz-e szükségünk újabb babafelszerelésre, játékra, nem kell-e nagyobb mennyiséget rendelni pl. tisztítókendőből a kosárba tett 5 csomag helyett.

 

...

 

Szinte minden kismama egy kis önálló kismama közösségben él, ahol mindamellett, hogy a babák mindennapos fejlődéséről, napi kérdésekről szó esik, megbeszélik a vásárlási forrásokat is. Egy lépés ettől a beszélgetéstől, ha kismamák vásárlói közösségeket alakítanak ki, tapasztalataik által kiválasztják, melyik áruházban mit vásároljanak és rendeléseiket összegyűjtve, egy rendelésenként adják le, egy helyre szállíttatva azt. Így a szállítási díj mellett élhetnek egyikük-másikuk kedvezmény kártyájával - ha van -, vagy a webáruház nyújtotta törzsvásárlói rendszerrel, esetleg ajánlással. 
Érdemes az áruházzal is felvenni a kapcsolatot és egyeztetni velük a vásárlói közösségük alakulásáról, egyedi feltételek kialakításáról.

 

 

...

 

 

Végezetül még egy utolsó árcsökkentő tipp :-) 
Csökkentheti a kosár értékét, ha nem azonnali szállításra rendelt termékek esetében elhalasztod egy-két nappal a vásárlást és élsz a webáruház időszakos, havi, napi akcióival

 

 

 

 

 

Sok odafigyelést igényel? Embere válogatja. 
Vannak internetes vásárlók, akiknek már szinte a vérében van a "Mennyi is a szállítási díj?, "Kedvezménykártya van?", "Kati, te nem rendelnél?", "Sziasztok, visszatérő vásárlótok vagyok ..." gondolati séma, és él azokkal a lehetőségekkel, amelyekkel igazán kedvezőbbé és elégedetté tudja tenni internetes vásárlásait.

 

Ha nem ilyenek vagyunk? Nem baj! Nem csak káposztát árulnak a piacon, ahány ember, annyi szokás. 

Ha azonban úgy gondolod, változtatni kellene internetes vásárlási szokásaidon és a fenti tapasztalatok, ötletek segíthetnek ebben, összefoglalva:
- Győződj meg, mit tartalmaz a fogyasztói ár!
- Ne feledkezz meg a szállítási (esetleg csoamgolási) díjról, ha nem találod, kérdezz rá!
- Mielőtt leadod a rendelést, gondold át még egyszer!
- Igényelj kedvezmény kártyákat és ne felejtsd el használni azokat!
- Élj a törzsvásárlói kedvezmények adta lehetőségekkel!
- Gondolkodj pár héttel előre!
- Mielőtt 10 helyről rendelnél, nézz körül, szűktsd le a webáruházak körét!
- Ha kismama közösségben vagy, vásároljatok együtt!
- Iratkozz fel a kiszemelt webáruházak hírlevelére!